Skocz do treści
spektakle Sezon 2014/2015
PREMIERA: 19.06.2015
Błękitnie
Galeria foto

Błękitnie

Błękitny ocean-rynek to przeciwieństwo czerwonego oceanu-rynku, czerwonego od krwi, bo walczą na nim o życie firmy-rekiny. Błękitny ocean, to obszar, który właśnie odkryliśmy i na razie jesteśmy na nim sami.

W tym obszarze nie mamy konkurencji, oferujemy produkt, którego wcześniej nie było, jesteśmy pionierami(...) [1]

Powyższy cytat jest opisem wykładu na temat strategii “błękitnego oceanu”, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się koncepcji zarządzania, opisanej przez W. Chan Kim i Renée Mauborgna [2]. Koncepcja ta zakłada, że każda firma niezależnie od swojej wielkości czy ilości kapitału jaką dysponuje, może wykreować wolną niezagospodarowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna. Elementem kluczowym jest tu “wypłynięcie na wody błękitnego oceanu” i stworzenie nowego rynku, zamiast walki o istniejące.

 

W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest znaleźć nieskomercjalizowaną przestrzeń. Kapitalizm dokonuje wielokierunkowej ekspansji. Oferuje nam nowe możliwości,  jednocześnie kreując nowe potrzeby.  Ułatwia podbój rzeczywistości, kolonizując nas samych. Kusi nieskończoną ilością oceanów, a jednocześnie ingeruje w kolejne strefy życia, zalewając nas błękitem.

 

Strategia “błękitnego oceanu” to idea zaoferowania klientom produktu, który w ich oczach oznaczać będzie spełnienie nieodkrytych dotąd potrzeb. To próba znalezienia odpowiedzi na pytanie „co odmieni odbiorcom życie, choć jeszcze o tym nie wiedzą”.

 

 

Spektakl Błękitnie

 

to próba podboju błękitnego oceanu,
to spektakl na aktorów i powietrzne ryby,
to zdalna choreografia,
to walka z nudą,
to okiełznanie żywiołu,
to bezruch wprawiający w ożywienie,
to bycie tutaj bedąc jednocześnie gdzie indziej.

 

Błękitnie to próba zastosowania strategii “błękitnego oceanu” w przestrzeni teatralnej.

 

 

 



[1]    http://www.moznainaczej.com.pl/marketing-i-sprzedaz-szkolenie/strategia-blekitnego-oceanu

[2]    W. Chan Kim & Renée Mauborgne, Blue Ocean Strategy, Harvard Business School Press, 2005

Nasza strona internetowa używa plików „cookies” w celach statystycznych, oraz funkcjonalnych. Jeśli chcesz, możesz wyłączyć pliki „cookies” w ustawieniach swojej przeglądarki. Zmiana ustawień plików „cookies” może ograniczyć funkcjonalność serwisu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.